Did Shimon Peres make a deal with the Vatican?

Consider the evidence:

  • On Sept. 10, ’93, just three days before the signing of the Declaration of Principles in Washington, the Italian news magazine La Stampa reported that part of the peace deal was an unwritten understanding that the Vatican would receive political authority over the Old City of Jerusalem by the end of the millenium. The newspaper reported that Shimon Peres had promised the pope to hand over the holy sites of Jerusalem the previous May and that Arafat had accepted the agreement.
  • In March ’94, the Israeli newsmagazine Shishi published an interview with Mark Halter, a French intellectual and close friend of Shimon Peres. He said he delivered a letter from Peres to the Pope the previous May, within which Peres offered the Vatican hegemony over the Old City of Jerusalem. The article detailed Peres’s offer which essentially turned Jerusalem into an international city overseen by the Holy See.
  • In March ’95, the radio station Arutz Sheva announced that it had seen a cable sent by the Israeli Embassy in Rome to the Foreign Ministry in Jerusalem outlining the handover of the Old City of Jerusalem to the Vatican. Two days later Haaretz published the cable on its front page. The Foreign Ministry explained that the cable was genuine but someone had whited out the word “not.” ie We will not transfer authority to the Vatican. Incredibly, numerous Bnei Brak rabbis who had cancelled Passover meetings with Peres over the issue of the cable accepted the explanation and reinvited him to their homes.

The Foreign Ministry’s Legal Affairs Spokesperson, Esther Samilag, publicly complained about “various capitulations” to the Vatican. She was immediately transferred to a post at the Israeli Embassy in Katmandu, Nepal.

Read More…… from Israel behind the News

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube